Aire ja Merle emotsionaalse intelligentsuse koolitus Barcelonas
2.-8. märtsini osalesid Luua õppekorralduse spetsialist Aire Jaanimets ja õpilasnõustaja Merle Haossar õpirändel Barcelonas. Oma muljeid koolitusest jagavad nad nüüd lugejatega päeviku vormis.
Meie töögrupp oli rahvusvaheline, peale meie oli osalejad veel Austriast, Islandilt, Saksamaalt, Prantsusmaalt, Leedust, Slovakkiast, Hollandist ja Horvaatiast. Kokku 15 osalejat.
Koolitajaks oli poolatar Monika
Stawska, kes on inglise keele ja kirjanduse õpetaja ja lisaks täiendanud end
psühholoogia-haridusteraapia alal, töötab põhikohaga Inglismaal.
Kõik need päevad tegelesime sellega,
kuidas tuvastada, rakendada ja hallata erinevaid emotsioone. Õppisime
emotsioonide mõistmist ja positiivset mõjutamist. Märksõnad olid eneseteadvus,
enesejuhtimine, sotsiaalne teadlikkus, füüsiline heaolu. Väga palju tegime
rühmatöid ja erinevaid liikumisharjutusi.
Emotsionaalse intelligentsuse üks suurimaid motivaatoreid on edu ja empaatia nii tööl kui kodus.
See ei tähenda, et tuleks
negatiivsetest olukordadest hoiduda, vastupidi, tuleb leida positiivsed
lahendused. Tihti takerdume valedesse uskumustesse või eeldame, et mõistame
teiste arusaamist. Väga oluline on õppida nägema maailma läbi teiste silmade.
Kuna meil oli osalejaid paljudest riikidest, oli see osa koolitusest väga
õpetlik. Eri riikides on palju kultuurilisi erinevusi - toodi arvukalt näiteid.
Harjutasime eneseteadlikku
suhtlemise kunsti – kuidas kuulata - kuidas rääkida. Inimesed näevad asju
erinevalt ja see on täiesti normaalne. Tuleb olla hinnangutevaba. Arvatakse et 80% emotsionaalsest
intelligentsusest saadakse geenidega. Aga õppida saab alati juurde.
Empaatia vs sümpaatia eristamiseks soovitame kõigil vaadata ka seda videot.
Ühe päeva teema oli seotud
stressiga ja kuidas sellega toime tulla – nii positiivse kui ka negatiivse
stressiga. Lahendasime olukordi kuidas stressi maandada, kuidas leevendada
ärevust, parandada vaimset heaolu. Ikka käsikäes grupitöödega.
Uued meetodid
Põnev oli 6 mõttemütsi
harjutus. Ülesandeks oli leida vastus, mida teha 1 miljoni euroga. Kui tekkis mõte,
mida sellega peale hakata, siis lahendustee kirjeldati kuue värvilise mõtleva
mütsi abil.
Pandi kirja:
- Valge – faktid
- Must – võimalikud probleemid
- Sinine – tegevusplaan
- Punane – tunded, intuitsioon
- Kollane – väärtused, eelised
- Roheline – loovus, lahendused, uued ideed
Selle meetodi järgi saab analüüsida
ja planeerida igasuguseid ettevõtmisi.
Peatusime ka enesekindlal käitumisel. Kui ei suuda mõnda olukorda lahendada, on samamoodi õige minema kõndimine ja hiljem uue aja leidmine. Harjutamist vajas ka nõustumine ja mittenõustumine.
Tore teema oli arutelu selle
üle, mis meid paneb naeratama. Kõik said rääkida oma lemmiktegevustest.
Elamused ja kogemused
Õppimisega kõik ei piirdunud.
Saime ka kultuuriliselt ennast arendada. Kaks olulisemat peatuspunkti olid Sagrada
Familia – Barcelona ikoon ja arhitekt Antoni Gaudi meistriteos. See
monumentaalne basiilika, mille ehitamist alustati 1882, on siiani lõpetamata,
muutes selle lõputu kunstiteose püüdluse sümboliks. Gooti ja juugendstiili
põnev segu loob kiriku ainulaadse välimuse. Välisfassaadi kaunistavad 18 torni,
mis sümboliseerivad apostleid, evangeliste, Neitsi Maarjat ja Jeesus Kristust.
Sisemust iseloomustavad värvilised vitraažaknad ja puudena näivad sambad. Meile
trehvas külastuseks päikeseline õhtupoolik, nii et nautisime kirikus värvide
mängu. Imeline.
Õhtuti nautisime Gaudi teoseid
terves Barcelona vanalinnas. Imelised värvikirevad aknad ja erilised värvilised lainelised
katused. Kesklinnas on Gaudi projekteeritud maju mitmeid. Torkas silma, et
tänavakivid on laotud mustritesse, võimalik, et selleks on saadud
inspiratsiooni Gaudi loomingust.
Õpirändelt tõime kaasa palju mõtteid ja inspiratsiooni, kuidas uusi teadmisi kasutada töö- ja igapäevaelus. Linna atmosfäär lisas õpitule oma nüansi, mis omakorda toetas koolitusel kuuldut ja lõi ideaalse keskkonna õpitu üle järele mõtlemiseks.
Kommentaarid
Postita kommentaar