Aire ja Merle emotsionaalse intelligentsuse koolitus Barcelonas

2.-8. märtsini osalesid Luua õppekorralduse spetsialist Aire Jaanimets ja õpilasnõustaja Merle Haossar õpirändel Barcelonas. Oma muljeid koolitusest jagavad nad nüüd lugejatega päeviku vormis. 


Meie töögrupp oli rahvusvaheline, peale meie oli osalejad veel Austriast, Islandilt, Saksamaalt, Prantsusmaalt, Leedust, Slovakkiast, Hollandist ja Horvaatiast. Kokku 15 osalejat.

Koolitajaks oli poolatar Monika Stawska, kes on inglise keele ja kirjanduse õpetaja ja lisaks täiendanud end psühholoogia-haridusteraapia alal, töötab põhikohaga Inglismaal.

Kõik need päevad tegelesime sellega, kuidas tuvastada, rakendada ja hallata erinevaid emotsioone. Õppisime emotsioonide mõistmist ja positiivset mõjutamist. Märksõnad olid eneseteadvus, enesejuhtimine, sotsiaalne teadlikkus, füüsiline heaolu. Väga palju tegime rühmatöid ja erinevaid liikumisharjutusi.


Emotsionaalse intelligentsuse üks suurimaid motivaatoreid on edu ja empaatia nii tööl kui kodus.


See ei tähenda, et tuleks negatiivsetest olukordadest hoiduda, vastupidi, tuleb leida positiivsed lahendused. Tihti takerdume valedesse uskumustesse või eeldame, et mõistame teiste arusaamist. Väga oluline on õppida nägema maailma läbi teiste silmade. Kuna meil oli osalejaid paljudest riikidest, oli see osa koolitusest väga õpetlik. Eri riikides on palju kultuurilisi erinevusi - toodi arvukalt näiteid.


Harjutasime eneseteadlikku suhtlemise kunsti – kuidas kuulata - kuidas rääkida. Inimesed näevad asju erinevalt ja see on täiesti normaalne. Tuleb olla hinnangutevaba.  Arvatakse et 80% emotsionaalsest intelligentsusest saadakse geenidega. Aga õppida saab alati juurde.


Empaatia vs sümpaatia eristamiseks soovitame kõigil vaadata ka seda videot.


Ühe päeva teema oli seotud stressiga ja kuidas sellega toime tulla – nii positiivse kui ka negatiivse stressiga. Lahendasime olukordi kuidas stressi maandada, kuidas leevendada ärevust, parandada vaimset heaolu. Ikka käsikäes grupitöödega.



Uued meetodid

Põnev oli 6 mõttemütsi harjutus. Ülesandeks oli leida vastus, mida teha 1 miljoni euroga. Kui tekkis mõte, mida sellega peale hakata, siis lahendustee kirjeldati kuue värvilise mõtleva mütsi abil.



Pandi kirja:

  • Valge – faktid
  • Must – võimalikud probleemid
  • Sinine – tegevusplaan
  • Punane – tunded, intuitsioon
  • Kollane – väärtused, eelised
  • Roheline – loovus, lahendused, uued ideed


Selle meetodi järgi saab analüüsida ja planeerida igasuguseid ettevõtmisi.

 


Peatusime ka enesekindlal käitumisel. Kui ei suuda mõnda olukorda lahendada, on samamoodi õige minema kõndimine ja hiljem uue aja leidmine. Harjutamist vajas ka nõustumine ja mittenõustumine.

Tore teema oli arutelu selle üle, mis meid paneb naeratama. Kõik said rääkida oma lemmiktegevustest.



Elamused ja kogemused


Õppimisega kõik ei piirdunud. Saime ka kultuuriliselt ennast arendada. Kaks olulisemat peatuspunkti olid Sagrada Familia – Barcelona ikoon ja arhitekt Antoni Gaudi meistriteos. See monumentaalne basiilika, mille ehitamist alustati 1882, on siiani lõpetamata, muutes selle lõputu kunstiteose püüdluse sümboliks. Gooti ja juugendstiili põnev segu loob kiriku ainulaadse välimuse. Välisfassaadi kaunistavad 18 torni, mis sümboliseerivad apostleid, evangeliste, Neitsi Maarjat ja Jeesus Kristust. Sisemust iseloomustavad värvilised vitraažaknad ja puudena näivad sambad. Meile trehvas külastuseks päikeseline õhtupoolik, nii et nautisime kirikus värvide mängu. Imeline.

Teine oluline paik oli Güelli park. Selle värvilise ja mängulise pargi kavandas samuti kuulus katalaani arhitekt Antoni Gaudi 20. sajandi alguses. Mosaiikidega kaunistatud lainelised pingid on lummavad.

Õhtuti nautisime Gaudi teoseid terves Barcelona vanalinnas. Imelised värvikirevad  aknad ja erilised värvilised lainelised katused. Kesklinnas on Gaudi projekteeritud maju mitmeid. Torkas silma, et tänavakivid on laotud mustritesse, võimalik, et selleks on saadud inspiratsiooni Gaudi loomingust.

Õpirändelt tõime kaasa palju mõtteid ja inspiratsiooni, kuidas uusi teadmisi kasutada töö- ja igapäevaelus. Linna atmosfäär lisas õpitule oma nüansi, mis omakorda toetas koolitusel kuuldut ja lõi ideaalse keskkonna õpitu üle järele mõtlemiseks.



Kommentaarid

Populaarsed postitused